Strona główna
Spływy kajakiem
Wyprawy wędkarskie
Nasza oferta
Galeria
Sauna
Historia regionu
O nas
Ceny i usługi
Kontakt
   
 

Zapraszamy do relaxu w naszej saunie!!!

                                                                                                                                                                                                                                                                                                               Sauna jest istotnym elementem wspomagającym organizm w walce ze stanami przedchorobowymi oraz wywiera korzystne działanie w walce ze schorzeniami tj.:-zaburzenia krążenia obwodowego-astma i choroby górnych dróg oddechowych (chroniczne katary, przeziębienia itp.)-reumatyzm, choroby stawów i schorzeń dysku międzykręgowego-otyłość (usuwanie wody), wychudzenie organizmu (poprawa apetytu)-rozregulowanie systemu nerwowego (nerwica żołądka, nerwica serca)-schorzenia nerek.Zachęcamy więc naszych Gości do korzystania z kąpieli w naszej saunie.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                Instrukcja korzystania z sauny;                                                                                                                                                                                                                                      Przed skorzystaniem z sauny musimy wziąć prysznic z użyciem mydła. Jeśli nasze stopy są zimne, powinniśmy je ogrzać. ·  Przed wejściem do kabiny saunowej musimy dokładnie wytrzeć ciało. Zawsze zabieramy ze sobą ręcznik, na którym będziemy siedzieć lub leżeć. ·  Właściwa kąpiel w saunie składa się z cykli nagrzewanie-schładzanie-relaks, powtarzanych dowolną ilość razy. Optymalne wydają się być trzy powtórzenia (niektóre źródła podają, że powyżej 3 cykli nie zyskuje się już żadnych korzyści z sauny). ·  Pobyt w gorącym pokoju trwa kilka-kilkanaście minut (zwykle pierwsze wejście jest najdłuższe). W zależności od przyzwyczajenia i tolerancji na gorąco zajmujemy na początku niższy lub wyższy poziom (im wyżej tym cieplej, najczęściej w saunach mamy do dyspozycji 3 poziomy). Jeśli zaczynamy od niskiego poziomu po okresie adaptacji powinniśmy przenieść się wyżej. Najlepiej zająć pozycję leżącą choć w saunach publicznych nie zawsze to będzie możliwe. Niezależnie od wybranej pozycji pamiętamy o tym, aby zawsze mieć podłożony ręcznik. Jeśli zajmowaliśmy pozycję horyzontalną, dobrze jest przed opuszczeniem sauny posiedzieć przez kilka chwil aby uniknąć problemów z zawrotami głowy. W gorącym pokoju przebywamy tak długo, jak możemy wytrzymać, pamiętając o tym, że w przypadku złego samopoczucia powinniśmy natychmiast wyjść. Ważną, choć nie zawsze możliwą do wykonania w saunie publicznej, czynnością jest wylanie wody na kamienie pod koniec pobytu w gorącym pokoju. Finowie nazywają to "duszą sauny" (löyly) i uważają ten moment za najważniejszy w czasie całego przebiegu kąpieli. Po wylaniu wody czujemy uderzenie gorącej fali powietrza i narastające uczucie gorąca. W chwili, kiedy czujemy, że już trudno jest wytrzymać, opuszczamy gorący pokój.                                                             

   Więcej informacji na miejscu lub telefonicznie,serdecznie zapraszamy.